שירותי בדק בית בראי הזמן
מאז התחלתי את עבודתי בתפארת – שירותי בדק בית בשנת 1997, אז היא עוד היתה ידועה בשם נחמן ליקויי בניה בע"מ – השתנו פני הדברים.
כמובן העבודה היתה אחרת, מאז, הקמנו לנו אתר אינטרנט, פינינו מקום לשיווק פאסיבי. כן, היה אז אינטרנט, אבל אני לא חושבת שמישהו היה מעלה על דעתו לגלוש באינטרנט דווקא באיזשהו תחום הקשור לליקויי בניה.
בזמנו, (וזה לא היה כל כך מזמן) קבלנים קיבלו מעמד אחר בעיני הקונים, מעמד של כבוד. קבלנים עשו את אותן השטויות, לחסוך כמה מאות שקלים פה ושם, להעמיד פנים, לחסוך באיכות, בטיב, בכמויות, בזמן… הדייר הרי "סוגד" לו, אף אחד לא יעלה עליו.
וכמובן כשהתקשרתי (כן, אני בעצמי) לדיירים להציע את שירותינו, התגובה הרווחת היתה שהיחסים עם הקבלן כ"כ טובים, ולא נעים… ובכלל, אין מקום לחשש, הקבלן שלי דואג לי "עד הבלטה האחרונה". הייו כמובן את אלה שהתפתו,שחשבו שיש משהו בתחום (אם לא היה, לא היינו פה היום) וכמובן שהרוויחו, גם פיצוי כספי אבל גם בית ראוי יותר למגורים, לא הרבה מעבר למה שהיה מגיע להם מלכתחילה. לא , אנחנו נגד סיכסוכים, וזה לא מה שצריך לקרות, אנחנו פשוט כאן כדי לעזור לדיירים לממש את הכסף שהשקיעו בדירתם מול הקבלן.
היום, המצב שונה. אין אדם הרוכש דירה ולא מכיר את התחום של ליקויי בניה ובדק בית, גם בדירות ישנות יותר! גם האנטרנט פועל לעזרת הרוכשים: אתרים, מאמרים, טיפים… היום פונים אלינו אנשים ביוזמתם על מנת לבדוק את דירתם, אפילו שאינם רואים אף ליקוי. תפארת מבטיחה ללקוחותיה שאם שווי סך הליקויים בדירתם – אינו עולה על 15,000 ש"ח, הם מקבלים את כספי הבדיקה בחזרה וכמובן גם את הדו"ח ההנדסי שהפקנו.
מניסיוננו, קבלנים בטוחים שיקבלו חוות דעת הנדסית, ואף מצפים לה, ולכן מרשים לעצמם "לעגל פינות", כלומר, להשאיר ליקויים ביודעין ולמסור את הדירה מבלי לאבד זמן, שהרי ידוע שכל יום איחור במסירה מלווה בפיצוי כספי. את הליקויים הללו הקבלן יתקן אם וכאשר יקבל את חוות הדעת על חשבון זמנו של הדייר ובלי לחץ.
מסקנה – קבלנים היום מתוחכמים יותר מתמיד, גם דיירים מן הסתם. ואנחנו כאן כדי לעזור ולחזק את הדיירים, לקבל את המגיע להם, ובזמן. זה לא תענוג גדול להפסיד ימי עבודה כדי לאפשר לבעל מקצוע לבוא לתקן טיח, ליישר משקוף, או להחליף את האסלה אחרי שעברנו כבר לדירה.
לדיירים נשאר פשוט למצוא את האיזון בין ה"טובה" שלהם לבין יכולתו האמיתית של הקבלן. כאן תפארת שירותי בדק בית נכנסת לתמונה. נשמח לעמוד גם לשרותכם (-:
ליאת אפרתי – מנהלת תוכן ושיווק ז"ל